Schampo - Akt II

on onsdag 4 januari 2012
För några inlägg sedan funderade jag över hur man mäter glans i håret. Det hela slutade som bekant med att jag skickade en fråga till barnängen och frågade mer specifikt hur de mätade. 

Mitt mail vidarebefodrades först till "ansvarig avdelning". Väl där hade personen som tog hand om ärendet först inte möjlighet att nå dokumentsystemet, och sedan var han heller inte kvalificerad att besvara frågan. Min fråga skickades då vidare till den tekniska avdelningen för att få ett korrekt och välformulerat svar. Eller ja, det var vad jag trodde. I dag, efter 16 dagar, fick jag det här svaret:

Klicka för större bild

Ärligt, tar det 16 dagar att komma fram till att de av "konfidentiella skäl inte lämnar ut detaljerad information om sina tester för att bevisa prestanda"? Det har visserligen varit jul och nyårsfirande, men det känns inte som att de full arbetsstyrka för att komma fram till det där svaret.

Och ifall man vägrar lämna ut detaljerad information om sina tester för att bevisa prestanda, kan man då verkligen påstå att deras tester bevisar prestanda? Självklart inte.

Nej, jag har såklart inget annat val än att svara på mailet och fråga vidare

Klicka för större bild

Nu är det väl bara att glatt vänta på ett svar. Det är spännande det här. Om inte barnängen kan leverera får jag väl skicka samma fråga till Schwarzkopf. Men jag är inte så haj på tyska, så vi får se...

Fotnot: Schampo är ett estetiskt mycket fult ord. Engelskans Shampoo är mycket vackrare.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar